Avís

diumenge, 2 de març del 2014

SABÓ DE LLET I FARIGOLA

Aquest matí m'he aixecat amb el cap ben xarbotat. Havia de fer sabó sí o sí!!! I quan he vist als de casa gratant per l'hort  m'he decidit per un sabó suau però que netegi bé i desinfecti si ens fem una petita ferida.

Ingredients:

  • 135  g d'oli de coco
  • 550 g d'oli d'oliva verge
  • 20 g d'argila blanca
  • 40 g de llet en pols
  • 91,3 g de NaOh
  • 234,8 g d'aigua destil·lada
  • 2 ml d'oli essencial de farigola

He barregat els dos olis i els he escalfat fins arribar al 32º, mentre esperava que la mescla d'aigua i sosa (lleixiu) arribés a la mateixa temperatura.
Després, he afegit el lleixiu als olis molt poc a poc sense parar de remenar amb la batedora.
Un cop he aconseguit una bona traça, hi he abocat l'argila i la llet en pols i he continuat remenant.
Finalment hi he posat els 2 ml d'oli essencial de farigola.
Ara el tinc al motllo (brick de llet) i ja estic impacient per treure'l i veure com ha quedat, però, com sempre, m'hauré d'esperar un parell de dies.
Oli d'oliva i coco abans d'escalfar

Argila blanca i llet en pols

Dins el motllo
Sabó de llet i farigola de Tot fent sabó